fredag, januari 23, 2009

Stadens rikedom

Det är dyrt att befinna sig i en stad. Stadens hela fundament verkar vara gjord av och för konsumering. Konsumering av prylar, konsumeringar av människor, konsumering av relationer. Från en tjock plånbok blir en dag på stan till ett svart hål i fickan.

Idag var det inte meningen att jag skulle shoppa. Stannade hemma från skolan igår på grund förkyld näsa, men jag var så illa tvungen att lämna in min praktikrapport så jag tog mig en tur till Gbg. På väg upp till skolan ringde Lo och vi tog en tur på stan med shopping och några bitar sushi. Ett mycket trevligt avbrott i ett just nu ganska pressat liv. Hade hon inte ringt hade jag droppat mitt snor i statistikboken, men så hade jag också varit rikare på pengar. Men rikedom är ett relativt begrepp och denna dagen blev jag istället rik på liv och vänskap.

Inga kommentarer: