fredag, juni 12, 2009

Ej medräknad?

Jag har många fina vänner och många trevliga bekanta, men ibland händer det att jag får en känsla av att inte vara medräknad.

För att få tid att träffas och göra roliga saker bör man komma med initiativ vilket händer att jag gör. Jag drar ihop folk och vi umgås och har kul tillsammans, men lika ofta är folket i min närhet upptagna med annat. "Den ska till henne, han ska till honom, den ska på den festen och hon ska på kalas" osv, men jag känner att jag sällan blir medbjuden, att jag inte får ta del av mina kompisars nätverk vilket resulterar i att jag blir lämnad ensam.

Nästkommande event blir midsommar i Lysekil som jag och Lina ordnar. Flera har blivit bjudna men de flesta är upptagna på sina håll och både jag och Lina ställer oss frågan om vi helt enkelt är inpopulära eftersom vi inte blivit tillfrågade. För tilfället ser det faktiskt ut som att vi kommer få fira midsommar i Lysekil själva.

Jag funderar på om det är jag själv som gör mig omöjlig, om jag avvisar folk eller på något sätt markerar att jag inte vill utvidga min bekantskapskrets. Oavsett hur det står till är det kanske inte så konstigt att jag börjar planera att boka ännu fler gympass per vecka...

Bild av Camilla Holéwa

3 kommentarer:

Lo sa...

nä, så är det nog inte. gällande lysekil handlar det nog bara om praktiska grejer, för många övernattningar, hyrbil osv.
kram på dig!

D-C sa...

Vad är det som inte är? Att folk inte bjuder in mig eller att jag gör mig omöjlig?
Det här handlar naturligtvis inte bara om Lysekil, det är bara ett exempel.

Patriken sa...

Hm... Det låter inte speciellt roligt det där... Jag förstår känslan... Jag brukar känna lite likadant ibland... Folk är väldigt ofta upptagna med sitt, eller så tänker de inte på andra än sig själva, I guess... Dock tror jag inte att man ska förändra så mycket på sig själv. Det är nog bättre att leta efter "vettigare" vänner, tror jag. De som inte uppskattar samma saker som en själv, bör man kanske inte heller umgås med på fritiden...