fredag, juni 05, 2009

Kanonkul strandpump

Kvällens Bodypump fick avsluta min dag och gjorde det med bravur! Det var release för ett nytt pass till festligt "beachtema", dessutom i 70 minuter istället för vanliga 60. Tungt!
Mina snygga instruktörer var strandklädda liksom jag och de övriga pumparna i salen. Det serverades en liten jordgubbsshot i en av pauserna. Mina röda korta badbrallor lyste ikapp med de röda skorna och jag tog i så att jag nästan sprack. Skitkul!

Jag skulle vilja påstå att jag är en ganska teoretisk människa som gärna reflekterar, analyserar och filosoferar. När jag gör något praktiskt i form av nåt fritidsintresse utgår det ofta från en reflektion; en tanke. Nu har jag läst 5 år på universitetet och om jag utöver sista terminen på programmet läser en påbyggnadskurs blir det sammanlagt 6 års studier i Göteborg. Att då som kontrast låta kroppen arbeta på gymmet har kommit att bli mycket värdefullt för mig. Tankarna blir helt fokuserade på rörelserna, på vikterna och på rytmen till musiken samtidigt som jag tränar min innan så otränade kropp. Den senaste tiden har jag kunnat lägga på mer vikt på de flesta muskelgrupper men har märkt att utfallen går sämre. Benen orkar inte med mer efter knäböjspasset så därför lär jag skippa vikterna helt framöver på utfallen och istället fokusera på övriga kroppen mer.

Tack mina trevliga och duktiga instruktörer för er peppning och er passion! Ibland viftar jag taffligt med stången och säckar ihop vid armhävningarna, men jag gör så gott jag kan och jag pumpar för er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är grym david! Är glad för din skull att du fastnat för fysisk prestation :)
kram Lo