onsdag, juni 03, 2009

Inte mycket ledigt i sommar

På fredag kommer sista tentan för terminen: En mastodontvariant om socialpolitik som verkar mena att vi ska ha memorerat varje mening i all litteratur vi läst under kursen. Men när glada klasskompisar studsar ut i solen efteråt ska jag, Sarah och Anna skriva uppsats hela nästa vecka. Sedan har jag 1,5 veckas ledigt. Under den tiden ska jag fira midsommar några dagar i en stuga i Lysekil för att därefter börja jobba. Jag jobbar denna sommar heltid 8 veckor i streck men har ledigt de två sista veckona i augusti. Då skall jag tillbringa några dagar i Amsterdam men därefter gissar jag på att det blir mer arbete med uppsatsen för att slutföra jobbet och vill det sig illa blir det dessutom en omtenta att studera till. Allt sammantaget leder mig till en känsla av att det blir mycket jobb och plugg i sommar men inte särskilt mycket ledighet. Jag blir lite trött när jag tänker på saken men ska försöka suga musten ur mina resor och glädjas åt stålarna jag kommer kunna spara ihop.

Bild av Lo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Allt kommer att gå superbra tror jag! som vanligt :)
Lo