söndag, juni 21, 2009

Lantlig midsommar på Lyse(t)

Jag längtade efter en midsommar likt de midsomrar på Spårön som liten hos Lennart och Inga: Lantliga omgivningar vid Vänerns strand. Vi tillverkade midsommarstången gemensamt, vi dansade och åt god mat, jag var ledare för femkampen och njöt av att se de vuxna in action under mitt kommando.

Någon midsommarstång tillverkade vi inte denna gång, men jag har haft tre underbara dagar i Linas sommarstuga på landet utanför Lysekil. Vi kom fram i torsdags eftermiddag efter en hel del kånkande på mat och väskor. Att promenera med så mycket grejer var väl strapatsfyllt för en klen stadsråtta som mig. Lina fick sig ett gott skratt när jag helt sonika krävde paus genom att placera mig på en tuva i skogen.

Väl på plats tillbringades dagarna med härlig vila, fantastisk mat, iskalla bad, sällskapsspel och promenader. Vi hade högläsning ur bra böcker och långa samtal om konsten att fånga dagen men även om framtisplaner och kärlek.
På självaste midsommarafton anlände Karin med ett stort leende och deltog i de fortsatta aktiviteterna. Tyvärr kunde hon inte stanna mer än en natt och åkte hem redan på midsommardagen. Men hon hann dock med ett par plurr i havet innan hemresan.

Helgens mindre trevliga händelser handlade främst om att jag i princip förlorade vartenda spel vi spelade vilket kulminerade i ett alfapetkortspel i vilket jag fick ca 200 poäng mindre än storvinnaren Lina som kunde flabba åt mig och retas.
Olyckligtvis tappade jag också min kamera i havet vilket nu gjort den svår att använda korrekt. Jag ska undersöka om garantin täcker sådan klantighet.

Idag (söndag) åkte vi mot Göteborg igen och jag har haft det riktigt bra.
Tack vänner för en välbehövlig semester!

1 kommentar:

Godot sa...

Låter som en helt fantastiskt fin helg! Synd på kameran. Hoppas du får ut pengar på garantin. :)