fredag, juni 12, 2009

Tidens tand och ett besök på Liseberg


I tider av press - dessa tider som alltför ofta klottrar agendan full av hållpunkter att bekämpa - är det lätt hänt att jag prioriterar bort min kära familj. Min kusin undrade om jag "undvek henne" då jag valde att hälsa på just den helgen då hon själv var bortrest. Vi bestämde att vi skulle bege oss till Liseberg tillsammans vilket vi gjorde i söndags. Vi fick en riktigt rolig dag och trots att Josefina börjar bli stor kan vi fortfarande fasa ihop våra personligheter och skratta gott åt allehanda tokigheter. Ja ni ser ju själva filmen ovan till exempel!

Kusin var ledsen då jag flyttade från hemstaden och jag blir aningens ledsen då jag själv tänker på hur sällan jag hälsat på under de senaste 5 åren, men jag blir desto gladare då jag upptäcker att inget egentligen har förändrats mellan oss sen den tid då vi umgicks varje dag.

Var dag är en kamp mot tiden, och likväl som att det förgångna kan skapa många skratt är det viktigt att skratta även i nuet.

Bilder från besöket.

1 kommentar:

Lo sa...

hahaha! vad fint!