lördag, september 23, 2006

Det finns så mycket att läsa!



Och jag hinner inte läsa allt!

Ju mer man läser och ju mer man deltar i samhällsdebatter eller politiska diskussioner, ju mer vill man läsa.
Jag har sett att det finns en stor bok om Hitler med ett visst fokus på hans psykologi. Den skulle jag gärna sätta tänderna i. Och jag såg nyss en intervju från Bokmässan med författaren till den nya boken om Mao. Också en tegelsen som hade platsat bra i hyllan.
En släktning till mig sa att "det är ju just när man har en massa studielitteratur som man ska ta till andra böcker". Men jag tänker inte riktigt så. Jag tänker att jag då kommer att behöva sitta tolv timmar om dygnet och läsa, alltså om jag utöver studierna skulle läsa allt annat jag är inresserad av. Det blir ingen avslappnande tillflyktsort, utan bara mer av min redan ihoptryckta ryggrad och onda nacke.

Det finns så mycket att läsa, men jag undrar allt oftare När och Hur?

1 kommentar:

Lo sa...

ja! du har så rätt, så rätt! jag har en hel hög med böcker som bara väntar! på sommaren brukar jag ta mig igenom några romaner och bestämmer mig alltid då för att jag måste läsa romaner på helgerna när jag studerar. men så blir det aldrig! :)