måndag, september 18, 2006

Nämen oj

Borgarna vann valet.
För mig som definirerar mig själv som "neutral" är det rätt kul att höra på andras åsikter om valutgången. Tänk vilka olika sätt att tänka det finns! Några säger att vi nu kommer få ett nytt och fantastiskt Sverige, andra säger att vi kan förvänta oss 4 år av misär.
Själv tycker jag mest att det ska bli intressant att se huruvida Alliansen kan göra ett lika bra praktiskt arbete som retoriskt. Snacka går ju an, och det är dem bra på! KD:s Göran Hägglund är ju skitcharmig tycker jag!

"We are the borg.
You will be assimilated.
Resistance is futile!"

*

Idag i väntan på spårvagnen kom en rynkig gubbe med långt skägg och rullator fram till mig. Istället för att börja med ett hej sa han att han direkt hade blivit knivhuggen och att dem som gjort det hade sluppit fria. Jag var sympatisk och medkännande i ca 45 sekunder, sen kom min spårvagn och jag var "tvungen" att gå.

Inga kommentarer: