onsdag, september 06, 2006


Vad betyder det när man har Stålmannen på sina kalsonger?
Vet ej, men eftersom jag köpte ett par sådana så måste jag ta mig en funderare...
Var på stor shoppingtur igår och brände en massa pengar. Förutom stålkalsongerna köpte jag bruna strumpor, bruna byxor, brun skjorta, brunt skärp, bruna lätt spetsiga skor, rutiga pyjamasbyxor, en vinröd munkjacka, ett par grönmönstrade kalsonger och ett par blåa lite halkiga kalsonger. Och då hade jag ändå inte bränt alla mina skepp utan fick pengar över. Trevligt.

Angående shopping vill jag varna för att köpa billiga teknikprylar och möbler:

*Min billiga brödrost som låg i startpaketet jag köpte för snart två år sedan kolavippade strax därefter.
*Min dammsugare vill inte behålla slangen i sig, låsfunktionen är liksom för dålig så att slangen lätt åker ur när man drar dammsugaren efter sig, och idag när jag dammsugde åkte slangen till och med ur sitt fäste.
*Den billiga Ikea-soffan jag köpte när jag flyttade in har skruvhål som blivit utslitna så att skenorna på sidorna åker av och jag måste ganska ofta skruva i dem igen.
*Kaffebryggaren som också låg i startpaketet tillsammans med brödrosten har fått ett mystiskt hål i sig utan att jag gjort nåt speciellt med den, vilket betyder att vattnet läcker ut och jag måste brygga kaffe genom att koka vattnet på spisen.
*Hårtorken som mormor och morfar köpte på Ullared till mig i våras började förra veckan glöda och ryka och jag såg att plasten därinne hade smällt lite, så den vågar jag inte använda igen, och eftersom den var köpt på Ullared antar jag att den också var ganska billig.
Så för fan människor; köp inte billig teknik eller billiga soffor! Det lönar sig inte. Dock verkar det som att kläderna jag köpt på HM håller sig. Trots att jag inte moraliskt stödjer barnarbete så handlar jag där för att pengarna räcker längre, och trots att kläderna är billiga håller dem. Har tex ett par jeans som jag haft i snart tre år som är helt hela liksom allt annat jag köpt där. Så billighetsvarningen gäller enligt min världsbild inte kläder. Men jag har dock haft erfarenher av att de lite dyrare gått sönder: Skjortor och en tröja köpta på JC för ett medelpris har gått sönder, liksom mina vita skor från Wedins för 500. Dessa köpte jag först till Valborg och de sprack i tårna efter några användningar. Jag gick tillbaka och fick ett par nya som också sprack på samma ställe! Då var jag trött på Wedins och limmade dem i tårna vilket funkar bra.

1 kommentar:

Lo sa...

my god! vilket utvik!
så det är modernt med brunt nu eller? många nyanser av brunt, men det är nog en bra färg på dig!
håller med om billiga elektronikmärken! det är därför jag köpt en krups kaffebryggare! den förra höll i sju år och hade säkert hållt ännu längre men jag har gett bort den för jag tyckte att aromen inte riktigt kom till sin rätt längre..