måndag, september 25, 2006

En fin dag

Eftersom jag varit lite försenad i min läsning har jag de senaste dagarna suttit lätt manisk och läst och läst och läst vid mitt köksbord.
Idag bröt jag min isolationen och steg ut i solen.

Grupparbetet på Ktb på förmiddagen gick utmärkt, jag och Sara skrev vårat avsnitt med snitts och jag tror att vi kan vara stolta, trots att det är ett ganska liten uppgift: Vi ska välja ett socialt problem till vilket vi ska koppla två teorier på två olika nivåer för att förklara problemet, och sedan argumentera för och emot de valda teorierna, detta omfattande högst fem sidor.
Därefter tog jag mig hem till Kungälv för att hämta ett bokpaket på Konsum som dock inte hade kommit än. Så då passade jag på att lämna kläder till Myrornas box på parkeringen, kläder som fick underkänt när jag rensade garderoben. Köpte sedan bläck på Bokia och cyklade därefter upp till jobbet för att fylla i min tidsrapport för september och kom precis lagom till kaffet som serverades utanför huset i den gassande solen. Det var trevligt att se de gamla igen, trots att dem idag verkade vara lite trötta, och förstås att få prata lite med Rita och Eva.
Paketet hade kommit till Konsum vid tretiden och jag hämtade det vid fyra, så efter att ha varit vid Willys och dumpat återvinning tog jag med mig en av böckerna ner till älven vid den stora bron där jag satt i ett par timmar, lutad mot ett träd, och läste medan solen gick ner.
Boken jag påbörjat tar upp mycket av de tankar jag själv haft i huvudet; hur man skapas i samspel med andra men hur man ibland kanske även behöver dra sig undan för reflektion.

Det har varit en fin dag.

Inga kommentarer: