söndag, januari 06, 2008

Befläckad

För några veckor sedan upptäckte jag hur fläckade mina tänder var och att de fläckades otroligt snabbt; efter en måltid såg de ut som skabb och fläckarna gick heller inte bort med vanlig tandborste. Jag förstod snart att jag förstört delar av min emalj och att maten därför inte glider av tänderna som den borde utan istället fastnar. Ångestladdad som få sökte jag behandlingar på nätet men insåg snabbt att porslinsfasader skulle bli för dyrt; ca 3000 kr per tand!
När jag berättade om mitt problem för Ems tipsade hon om att eltanborstar tar bort fläckar bättre än vanliga, och därför for jag till Maxi i förrgår och köpte mig en ståtlig från Philips. Jag blev mycket lycklig av resultatet. Mitt problem har inte försvunnit, men fläckarna försvinner helt när jag borstar med min nyinköpta, och jag har också märkt att jag kan lindra fläckeffekten av mat om jag direkt efter en måltid tuggar ett tuggummi.

2 kommentarer:

fröken stistrup sa...

Haha, fattas bara ett märke för tandkräm eller tandborsten så har du tjänat pengar.
Ser hela reklamfilmen framför mig:)

D-C sa...

Jag kanske har skänkt en del pengar till Philips nu i alla fall!