tisdag, januari 15, 2008

Färdig!

Äntligen!
Efter flera dagars juridikplugg och många timmars uppsatsskrivande är det gjort.
Från kl 15 igår till 12 på natten höll jag på med uppsatsredigering, men när jag legat i sängen en stund kom jag på saker jag missat och satt därför till kl 1 istället. Det långa uppsatsseminariet i tisdags förra veckan gick utmärkt och vi fick bra kritik, de få mindre grejerna som behövde åtgärdas kändes övergripliga, men då jag väl satte mig med texten fann jag att det tog riktigt lång tid, och mitt i allt opponerande och skrivande skulle dessutom juridkplugget med Sarah ge utdelning på dagens spärrtenta. Och jag tror minsann att det lyckades!
Vid lunch idag lämnade jag uppsatsen i skolan och begav mig sedan till skrivsalen där jag satt i några timmar och skrev, drack energidryck och knaprade nötter och frukt. Jag räknade ihop poängen och är tämligen säker på att det blir ett G.
Lagboken har länge vägt tungt på mina axlar, liksom stressen över uppsatsen, så att bli avklarad med allt på samma dag känns underbart! Nu är jag äntligen totalt ledig i några dagar innan nästa kurs börjar.

Inga kommentarer: