fredag, januari 04, 2008

Det offentligas avträde

Läckande kroppar lär vara det vi minst vill veta av. Sådana där kroppar som läcker gaser, vätskor och avföring. Kroppar som inte har förnuft nog att kontrollera sig själva att bygga upp de gränser som vi andra är noga på att hålla. I vissa situationer är det mer okej att läcka olika saker, men det handlar också om vart det utläckna hamnar någonstans. Det som hamnar på fel ställe kallas för smuts och skall städas bort, men grejen är att vissa människor har svårt för att städa, inte minst på offentliga toaletter som alldeles för ofta är så skräpiga att man undrar om folk helt tappat lokalsinnet eller om de skitar ner bara för att jävlas.
På Sturup flygplats klev jag in på en toalett och mina dyra skor blev plaskbköta av någons urin. Uppenbart var att någon hade valt att ställa sig nån halvmeter ifrån toaletten och kissa överallt. Så grymt ociviliserat och snuskigt! Jag skulle skämmas om jag hade lämnat en toalett på det sättet.
Gott folk: Börja städa!

2 kommentarer:

fröken stistrup sa...

Fy! Jag hatar äckliga toaletter

D-C sa...

Jak mid! Jak mid!