fredag, oktober 31, 2008

Förändring

Ibland söker man förändring, och ibland söker förändringen sig fram utan att man önskat den. Ibland kommer man på att förändringen var behövlig även fast den från början inte var önskad.

I Polen skedde det en förändring som jag behövde, men jag längtar efter mer. Jag har inte riktigt kunnat sätta ord på vad det är jag vill ha, antagligen för att jag inte vet vad jag vill ha, och det är just i sådana stunder som jag tror att det är bra att bara göra något aktivt för att se hur det känns.

Jag har nu igen allvarligt börjat fundera på att flytta till Göteborg. Idag har jag sökt två lägenheter i fina områden och jag ska nog fortsätta söka lite mer regelbundet. Kanske kommer förändringen snabbare än förväntat, kanske tar det längre tid, men jag tror att en flytt kan skapa många goda ting.

Ibland kanske det inte handlar så mycket om Vad det är som händer utan Att det faktiskt händer något, något annorlunda som kan sprida ringar på vattnet.

http://www.youtube.com/watch?v=FLgGpV8lZFg&feature=related

Inga kommentarer: