fredag, oktober 17, 2008

Trygga famnen Göteborg

Visst trivs jag i vackra Uddevalla och visst har jag en fantastiskt bra praktik med shysst folk runt mig, men det är ändå nåt speciellt då man får chansen att återvända till Göteborg och klassvännerna där.

Idag på morgonen började vi med ett seminarium uppe i ungdomsfullmäktige på Gustav Adolfs torg. Vi tog upp frågor vi funderat på kring praktiken och jag tyckte vi fick till bra diskussioner med många kloka tankar.

Klockan tolv begav jag och Linus mig ut på stan, kollade i affärer och åt lunch ihop. Linus är en väldigt skärpt kille som dessutom har glimten i ögat. En solstråle.

Nästa punkt på agendan var studiebesök hos Anna på Behandlingsenheten Norr på Gamlestadstorget. Lajla och Rebecka kom med på besöket och vi samlades kring goda muffins, te och kaffe i ett vilorum där vi fick berättat för oss om missbruksarbetet som Anna bedriver.

Vid halv fem tog vi oss ut i det sjunkande solljuset och stötte på Kim som kom farande på sin cykel. Han stannade till och hälsade och verkade vara glad och munter som vanligt. Han visade ny bild på sin son som växt rejält sen den gången jag såg honom i vagnen.

Jag, Linus och Lajla begav oss till Kings head på Andra långgatan där vi mötte upp med flera andra klasskompisar, bland andra Andrea som jag inte sett på länge då hon varit utomlands. Magnus, Johanna, Lisa med kompis, Sara S och Frida mfl fanns också på plats. Vi drack och pratade och jag blev riktigt förnöjd över att krogen bjöd på en liten buffétallrik.

Tog en sväng till Kellys intill innan jag begav mig hemåt. Trött som jag var blev det en tidig kväll. Tog en promenad längst med Kungsgatan och stannade till på samma plats jag börjat dagen där man nu hade "Hemlösas natt". En man med vacker stämma sjöng "Diana" på en liten scen, och på torget hade man tänt en massa ljus kring vilka folk samlades. Fint.

Har haft en riktigt bra dag och en bra kväll. Göteborg med dess människor omfamnar mig, och jag kommer dessutom till min stora glädje återvända både på måndag och tisdag igen.

http://gothenburgdaily.blogspot.com/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skrev dit alla som var med utan mig!?! Vad är det här David?! ;)

D-C sa...

eeek, förlåt, du skulle kanske kunna räknas till "mfl"? :))
Jag skriver dit dig nu