onsdag, oktober 29, 2008

Kärlek på avstånd

Min minisemester i Polen är tillända och jag har haft några riktigt fina dagar. Den här gången hade jag ju redan sett det mesta så det blev därför en avslappnad tid då jag kunde sova ut varje morgon utan stress till olika aktiviteter.

En dag bilade vi till en vacker småstad där vi åt på restaurant och hade trevligt. Dessförinnan gjorde vi även en kortare visit hos föräldrarna i Rokite för fika och promenad i hagarna. Vi såg på film, åt massor av god mat och besökte det stora shoppingcentret i Rumia där jag handlade te.

En dag åkte vi till Gdansk och träffade en vän till Danuta och Gosia, en vän som jag senare under kvällen skulle börja råflirta med. Vi låg på viloplatser på en trevlig pub efter fika, middag och promenad i den vackra staden, och jag började så smått smeka mitt offer på benet med min fot och då jag vid avskedet fick fram en näve passade jag på att ge en puss på kinden istället. Kvällen efter åt vi på ett ställe i Rumia för att sedan gå hem till Gosia för vin och prat, och jag insåg att mitt flirtande nog hade slagit rot. Jag fortsatte med min fottaktik som togs väl emot och övergick till sammanslingrade händer. Mycket snart fick jag en kyss som lite senare ledde till en lång hångelstund i sängen. Jag blev fast! Vid avskedet fick jag ett värdefullt samlarmynt att ta med hem för tur, och jag fick hålla handen mot min nyfunne väns bröst för att höra hur snabbt hjärtat slog. Snacka om att jag höll på att gå i taket! Denne polack som skämdes över sin knackiga engelska hade ett helt annat språk att ta till, och i de fullkomligt ljuvliga sms:en jag mottagit sen vid skiljdes åt var engelskan inte heller några problem. Nu har jag någon på andra sidan havet som tänker på mig. Det är en skön tanke om än dock aningens besvärlig då det inte går några spårvagnar dit. Men kärlekens vägar äro outgrundliga, vi vet ej vart de leder. Jag hoppas att de leder mig till något varmt ställe där jag kan känna mig trygg.

Tack mina vänner för ännu en fin tid hos er, tack för underbar mat, intressanta samtal och överraskningar!

http://www.pixbox.se/alb_show_id940517_page0.html

1 kommentar:

Lo sa...

åhhh jag hoppas att detta kommer utvecklas till nåt bra :)
kramis!!