måndag, februari 16, 2009

Dagens inspiration: Var snäll !

Jag tycker att detta lilla graffiti-budskap förtjänar en plats här på bloggen då det är en viktig legobit bland alla andra.

På betongen har det tidigare pågått en liten debatt mellan patriot.nu och antifa.se - vilket syns till vänster på bilden - och nyss när jag cyklade förbi genom snöyret för att handla på Willys fick jag syn på detta strålande budskap i vacker neongrön färg som lyser upp den annars så grå väggen. Huruvida den rosa Noak hör till vet jag inte, men så kan det nog tänkas vara då ledaren av skutan ju sätter kursen för oss andra!

I boken Konsten att vara snäll av Stefan Einhorn menar författaren att vi är våra relationer och att snällhet, som ej bör blandas ihop med mesighet, därför blir en viktig beståndsdel för att behålla våra relationer och därmed oss själva. Goda gärningar skapar goda ringar på vattnet och sprider sig, men tyvärr är det också så att handlingar av mer elakartad eller negativ natur gör detsamma och därför har vi alla ett ansvar för vilka ringar det är vi sprider.

Enkla budskap som dessa kan göra mycket gott och jag tackar den olagliga klottraren för dagens inspiration!

http://www.youtube.com/watch?v=APXdf7w18GE

2 kommentarer:

Anonym sa...

snygg bild!
Lo

D-C sa...

Tack Linda, det tycker jag också :)
Ibland finner man skönhet i de mest hårda miljöer, det är spännande.