söndag, februari 15, 2009

"Hello Africa, tell me how you're doing"

I Afrika har man rytmen i blodet och äter bananchips.
I Afrika är det okej att säga" negerbollar".
I Afrika gör man askkoppar av gorillahänder och den största exporten till övriga världen är HIV och diamanter.
I Afrika står det "whites only" på vissa dörrar och vill man bli hämtad klockan 9 blir man hämtad klockan 11 för att tempot är så lugnt och behagligt.

Jag var där, om så bara för en stund, på en fest i Göteborg inatt.
Jag fick för några timmar bada i exotism iklädd en grönmönstrad tunika.
Jag kände rytmen i blodet, jag kände doften av jord och hörde hur de vilda djuren (två huskatter) morrade i buskarna.

Ibland kan det vara skönt att slippa tänka och bara göra. Festen gick i exotismens tecken och feststjärnan var aidsängeln Lina som fyllde 24 unga år.
Bananchipsen tog slut liksom chokladkakan som hade en bild på Afrika sockerpudrad på sig. Vi skar upp kontinenten med kökskniven likt kolonisatörerna delade på landmassorna med en linjal. *Tjoff tjoff* så var Afrika avverkad och jag hade en trevlig kväll men mår inte lika prima idag. Antingen är det bakfylla eller dåligt samvete...

Inga kommentarer: