tisdag, februari 24, 2009

Dags att gå vidare

Jag är riktigt nöjd med min lilla Youtube-kanal. Den växer sig större och innehåller många av de kortfilmer jag gjort. Flera är enkel humor, andra har mer tanke bakom sig. Senaste verket nedan fick mig dock att inse att jag nu borde ta filmandet till en högre nivå. De effekter jag lade på videon gjorde att Movie maker blev skakigt och vid några ställen hackar filmen till, det känns oproffsigt och trist, så nu skulle jag gärna utveckla mitt intresse litegrann. Fick tips av Sarah att redigerarprogrammet Vegas movie studio är en höjdare och då jag läste informationen blev jag riktigt sugen. Det plus en ny och bättre kamera hade varit drömmen, kanske en filmkurs i sommar dessutom hade varit pricken över i. Dock är ett sådant projekt för dyrt för en stackars student, men man kan ju alltid drömma, och med tanke på att jag snart fyller år vore väl en enkel önskan som denna inga problem att uppfylla för en mer välbärgad person..?

Inga kommentarer: