torsdag, april 26, 2007

Kärlek

Annonserna jag har på bloggen finns enbart till för att jag ska tjäna pengar på dem. Men antingen är det ingen som klickar på dem, eller så tjänar man minimalt mikrolite för varje klick, eller så har Google ljugit, för jag har inte tjänat ett enda öre sen jag lade till annonserna på sidan!
Hur som helst kan det vara spännande att se vad de innehåller, och tidigare idag slumpade det sig så fantastiskt att bägge annonserna på toppen handlade om samma sak; nämligen kärlek. Klicka på bilderna för att se texten bättre: Den första länkade till Mötesplatsen singelsajt, alltså kärlek genom människor, partnerkärlek, sexuell kärlek, raggande, nätdejting och sånt.
Den andra länken däremot länkade till Guds kärlek. Gud älskar mig fick jag veta...
Ganska snabbt väljer en icke troende person som mig människornas kärlek, men när jag tänker tillbaka på den mänskliga kärleken jag fått/inte fått så undrar jag om ändå inte Gud har nåt bättre att erbjuda! Fullständig kärlek rakt in i själen, det är ju precis det man vill ha!

Och hur står det till med min egen kärlek just nu då kanske ni undrar?
Först och främst så undrar jag vem det är jag försöker lura. Någon jag är intresserad av är inte intresserad av mig, och det smärtar lite. Jag ska ge det en chans till, men fungerar det inte så måste jag släppa mitt kärleksobjekt för att slippa bli sårad igen.

Gud?
Är du där?

Inga kommentarer: