onsdag, april 11, 2007

Nya erfarenheter


Idag har jag breddat mitt erfarenhetsregister en smula med givande konsumtion och doktorsbesök mm.
Min erfarenhet av gulsotsvaccin var tidigare tunn, men idag var jag tillsammans med Lo och fick en sprutta på Avenyn. Det gjorde inte ett dugg ont, och jag var så stolt för att det inte gjorde det att jag tyckte det var skumt att jag inte fick en leksak för att jag varit så duktig, inte ens ett litet bokmärke. Istället fick jag betala närmare 500 kr...
Mer pengar brändes på stan genom present till S och badpresenter till morfar som fyller 70: Han får ett set med fyra tvålar vars dofter är inspirerade av efterrätter och en tillhörande kräm om han blir torr om skinnet, två stycken badgeler i uppblåsbara plastförpackningar i form av en dödskalle och en sjörövaranka, och en gul badmössa i form av en anka. Roliga presenter som passar bra i hans nyrenoverade badrum!
Har idag också erfarit en gråblå, militärinspirerad keps för första gången i mitt liv, liksom en svindyr fika på Condeco, en billig sportduschkräm från Willys och Listerin munskölj från samma ställe. Har även mött mina ärkefiender dammråttorna i första storstädningen efter min födelsedag och börjat erfara ett litet ljus i mörkret på juridiken: Läser OH-blad och lagboksparagraferna de refererar till och märker att jag så sakterliga börjar förstå. Kanske är hoppet inte helt ute ändå....

1 kommentar:

Godot sa...

Klart att hoppet inte är ute!
:D

/Wanda