fredag, april 13, 2007

När man talar med kuken

Nej, jag talar inte med min egen om det var det ni trodde! Den jag talar om som jag nyss talade med står på min fläkt.
Jag fann inspiration någonstans och började bearbeta den svarta leran jag köpt tills dess att en stake stod framför mig på köksbordet. Dekorerade gjorde jag med en bit tandtråd som ligger som en sträng från toppen till botten. Sjukt? Antagligen, men galet kreativt enligt mig!
Vilka roliga saker man yttrar då man har en sådan i sin närvaro. Satt här framför datorn då jag hörde att den ramlade i golvet ute i köket, det böjda skaftet hade ramlat av kulorna. "Ånej, min kuk!" uttropade jag förskräckt, satte den på plats igen, och mumlade åt den att "nu får du minsann stå här och inte falla omkull sådär!"

För den intresserade lär en bild dyka upp på msn-sidan nästa vecka.

6 kommentarer:

Lo sa...

haha! jag dör av skratt darling! Är den stor?

Anonym sa...

Lo: hehe, beror på vad man vill ha den till! I vissa fall kanske den är liten, i andra fall kanske den är stor...
Som konstverk är den perfekt!
/D

Lilith sa...

Hahahaha, underbara, underbara David!^^

Godot sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! :D

Du är ju bara bäst!

Godmorgonkramar/
Wanda

Anonym sa...

Jag får så många komplimanger så att jag rooodnar. iiiih!
/D

Tant Grön sa...

stilfullt david! *hihi*