onsdag, april 25, 2007

Läppstift någon?


När jag tycker att jag är som allra bäst skriver jag samhällskritiskt, analytiskt och välformulerat. Letar ni i arkiven lär ni finna en hel hög med sådana inlägg där jag funderar över livets stora gåtor och om hur vi människor lever våra liv.
När jag skriver ett sådant inlägg brukar jag vanligtvis få ca 0-2 kommentarer.

Då jag istället surfar bort från min blogg och ut i övriga bloggvärlden finner jag, att de inlägg som testar läppstift mm, är de inlägg som nästan alltid får allra flest svar! Ett bra exempel är den här: http://fridaengstrom.blogg.se/ Ett kort inlägg om nya läppglanset får minst 15 kommentarer, och all min samhällskritik får genast belägg.
Men vem bryr väl sig om samhällskritik när Clinique har släppt ett nytt puder?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, stackare. Jag ska skärpa mig och kommentera mera! Men håll med om att det var lite roligt att läsa hennes blogg. Kram / J

Anonym sa...

Hehe, det var absolut ingen klagovisa gentemot er som kommenterar, utan snarare en understrykning om vad folk egentligen är intresserade av, dvs läppstift! Så för de flesta är nog hennes blogg kul...
Har du testat I.D:s mineralfoundation? Den är riktigt bra! ;)
Kram/D

Lo sa...

läppstift... jag har fyra stycken i olika färger...