söndag, september 23, 2007

Bråda dagar


På tisdag kommer tentan, och jag har nu bråda dagar för att få ihop min planering på ett bra sätt. Eftersom jag åker till Polen på torsdag får jag en dag mindre på mig att skriva terminens första hemtentamen, och om den är lika mardrömslik som den vi hade i våras kommer jag vara väldigt otillgänglig hela onsdagen. Jag lär inte svara i telefonen, men ni är välkomna att maila!
För att ha lite koll på läget skriver jag att-göra-listor som vanligt, något som dels kan vara praktiskt men också kan bli lite av en besatthet, dock en nödvändig sådan då många olika saker pockar på ens uppmärksamhet.
För att hinna läsa det mesta innan tentan kommer har jag i helgen slagit läsrekord. Jag har även storstädat, rensat förrådet och diskat. Igår var jag dessutom på Hannas 28-årsfest. En trevlig sådan i gott sällskap och med god mat och drick. Därefter tog jag mig en spårvagnstur till Thomaz för att överlämna en avskedspresent innan han flyttar. Jag fick också en present; Madonnas första album i vinyl, kul! Nu måste jag bara skaffa en grammofon också.
På min att-göra lista de närmsta dagarna står att jag ska packa inför Polen, handla mat och besöka apoteket, slänga sopor och dumpa återvinning, växla pengar hos Forex, tvätta, gå på föreläsning på tisdag, tentasnacka med klassisarna och därefter en snabbvisit hos Thomaz igen (bäst att suga musten ur honom innan han sticker, vem vet hur länge han blir borta!), och som sagt sitta hemma och skriva.
Ett orosmoment inför Polen som jag kanske inte hinner styra upp är att min kamera börjat krångla rejält. Nästan varje gång jag slår på den blir bildfönstret kritvitt som om det lyses upp av ett starkt ljus vilket gör att man inte kan se varken det man ska fota eller det man redan fångat. Men... Jag får väl be Lo fotografera lite extra, även om det förstås är lite roligare att själv kunna säga att man är upphovsman till bilderna!

Tills vi hörs nästa gång; Simma lugnt! Själv sprattlar jag mest.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sprattlar vid din sida, så då är vi två :)

/Wanda

D-C sa...

va? ska du med till Polen snygging? =)

Lo sa...

då har du mycket att stå i! samma här, men jag är klar med min tenta! jippi!