onsdag, september 12, 2007

En bra dag

Som kontrast till gårdagens elände vill jag skapa lite balans genom att förtälja om den här dagen som varit riktigt bra:
Anna och jag bestämde oss för att plugga klart vårt arbete hemma hos mig. Efter att ha städat och diskat lite på morgonkvisten for jag iväg på min Spurt till Maxi där jag handlade lite god mat mm, och när jag kom hem hade Anna precis anlänt och stod i solen utanför mitt rosa hus och pratade i telefonen.
Dagen har sedan förflutit ypperligt bra på många sätt. Med samlat lugn skrev vi en bra analys under inte bara vetenskaplig proffsighet utan även många skratt och utåtagerade fördomar och driv med vår egen text. Vi fikade med havrekakor, åt vegetarisk köttfärssås med pasta på bänken utanför huset, åt glass och kollade roliga serier på nätet. Vi tittade även på kortfilmen som Shaker skickade med oss efter intervjun.
När Anna gick på sena eftermiddagen läste jag lite i den försenade boken som jag fick idag, och nyss var Mats här och lämnade tillbaka en film han lånat plus tog en titt på nya sängen.
Imorgon är det skola igen. Jag ska satsa på mitt span. Om jag inte gör det kommer jag att ångra mig bittert. Håll tummar och tår för mig! Jag behöver det här...

1 kommentar:

Lo sa...

gött