lördag, september 01, 2007

Töntig mat


Ordet "töntig" lämnar sällan mina läppar då det känns så förfärligt nedvärderande enligt mig. Men ibland så kan jag ju inte låta bli att tänka ordet, som tex nu när jag ser vad jag har i mitt skafferi...
För nån vecka sedan fick jag några paket pasta av Roger, och inte vilken pasta som helst, utan pasta från Glenn Strömberg collection! Mohahahahah! På framsidan sitter en bild av Glenn där han även skriver; "Efter en lång och framgångsrik fotbollskarriär bor jag idag i Italien. Här delar jag med mig av den italienska matkulturen i en serie noga utvalda produkter under namnet Glenn Strömberg collection". Han avslutar hela härligheten med en autograf.
Käre Glenn; du är för tillfället det töntigaste jag har i skafferiet, och du lär inte få konkurrens på mycket länge, om inte Roger hittar nåt annat spännande till mig förstås. :)