onsdag, september 19, 2007

Slips

. . ...>--*¤O¤*--<... . O. ...>--*¤O¤*--<... . .


Att bära slips kan man göra av olika anledningar. Det är det enklaste sättet för män att piffa till sig, och kanske det enda om man går på klassiska mansideal. Slipsen symboliserar makt, maskulinitet och korrekthet, och i ämbete av dessa egenskaper har jag alltid valt bort den. Men så i måndags fick jag ett ryck och köpte min allra första slips. Inte för att jag tror att jag kommer bli manligare i den, så fort jag öppnar truten blir jag ju avslöjad, utan mest bara för estetikens skull, och för att jag har ett par tillfällen framför mig då jag vill vara lite snygg.

Slipsen inhandlades tillsammans med mormor som jag tog med på en dag på stan. Vi besökte Emmaus på Hisingen och Myrorna på Järntorget, där jag även fann en matchande väst till min tygfallos.
Efter Gbg åkte vi hem till Kungälv, handlade mat och åt tillsammans. Det var riktigt trevligt, och det tyckte nog mormor också; för idag fick jag ett fint kort där hon skrev att hon var så glad att jag tar mig tid för henne.

Och min allra första slipsknut? Ja, den blev fransk.
Tror jag...

4 kommentarer:

fröken stistrup sa...

Alla killar borde bära slips en gång i månaden - minst!

D-C sa...

Jag motsäger det asti!
jag är väldigt anti-slips men har köpt en ändå.

Lo sa...

vad fin! :)

fröken stistrup sa...

Neeej, var inte anti! Mer slipsar!