tisdag, september 11, 2007

En dålig dag

Dagen började med att jag försov mig och därmed missade bussen. För att hinna med nästkommande fick jag stressa och hann inte äta frukost, den fick jag köpa på Pressbyrån och äta på stående fot i väntan på min spårvagn. Att jag var så noga med att komma iväg var för att det dagen till ära gavs ett obligatoriskt seminarum om en bok vilken jag inte hunnit läsa. Tjejen jag beställde boken av på nätet skickade den inte, och jag fick som svar på mitt påminnelsemail att hon legat på sjukhus.
Seminariet gick bra trots att jag var försenad, hade lyckats knåpa ihop tre bra frågor. Men därefter skedde nästa misstag; Jag glömde min mobiltelefon på toaletten, och när jag kom tillbaka för att leta var den borta! Jag satte upp en lapp på anslagstavlan och ska kontakta städpatrullen imorgon.
Därefter begav jag mig till Järntorget för att träffa Thomaz. Vi kollade i affärer och fikade på Haga-bion där vi även stötte ihop med Anna och Sarah. Stackars Thomaz fick umgås med en mycket disträ David, som antagligen på grund av bortkommenheten gjorde ett ännu större misstag på vägen hem; Tappade bort sin väska på stan! Allt är borta! Busskort, leg, tre lånekort, studentkort, paraply, visa-kort mm. Katastrof! Min huvudvärk blev inte direkt mildare...
Jag åkte tillbaka till alla de ställen där jag varit med väskan, men den fanns ingenstans, så jag åkte hem till Lo som hjälpte mig att leta telefonnummer till polis, där jag anmälde saken, till spärrservice som spärrade mitt visa, och till Spårvägen som jag ska ringa imorgon utifall att jag glömt väskan på spårvagnen trots att jag inte kunde hitta den där heller. Utöver det måste jag kontakta mina bibliotek så att ingen lånar böcker på min bekostnad, skaffa nytt studentkort och nytt busskort och invänta mitt nya visa-kort som ska skickas hem till mig.
Hos Lo fick jag ägg, marmeladsmörgåsar, gott te, kramar och omtanke så att jag kunde varva ner.
Lo:
Du har räddat mig.

Igen.
Tack!

1 kommentar:

Lo sa...

allt för dig vet du :)
har du fått tag i mobilen?