tisdag, september 04, 2007

Dejvan möter Polen

Jag lyckades charma Lindas vän Danuta då vi för första gången träffades över en fika i helgen. En rar person, både eftertänksam och rolig. Danuta bjöd in mig, tillsammans med Lo, till hennes hus i Polen, både i slutet av september och över nyår.
Så den 27 september, efter gjord hemtenta i Migration och etnisk mångfald, tar jag mitt pick och pack och sätter mig på tåg till Malmö och sedan flygplan till Gdansk för bara några få hundralappar. Det blir en billig och säkert väldigt rolig sex-dagarsresa! Jag förväntar mig att få insupa den polska atmosfären, kulturen, smaka på polsk mat och umgås i goda vänners lag. Att få resa med Lo igen är ett privilegium!

"Polen är ett jättestort, platt land där vinden blåser hårt från alla håll, och när det sker flyger inte bara hattarna av utan även huvudena." Mieczyslaw Rakowski

1 kommentar:

Lo sa...

ja!!! vad roligt det ska bli kära vän!