onsdag, februari 06, 2008

Anställningsintervju

Jag har fått arbete, i Ale kommun. Kände det på mig redan innan intervjun. Har man bara fått en fot in så är det inte särskilt svårt att få jobb inom vård/omsorg.
Om det funkar med kemin så ska jag bli kontaktperson åt en funktionshindrad man vilket innebär att vi ses och hittar på saker ihop ca 2 ggr per månad och däremellan hörs på telefon.
Till sommaren ska jag arbeta på ett boende för mentalt funktionshindrade där jobbet går ut på att hjälpa dem i deras vardag och pusha åt rätt riktning.
Känns skönt att komma från äldreboendet nu, men samtidigt läskigt att ge sig ut på otrygg mark.
Nya utmaningar väntar bakom hörnet med start redan nästa vecka
!

2 kommentarer:

fröken stistrup sa...

vad duktig du är!


och du... de flesta drömmer om mig ;)

Lilith sa...

Grattis! Vad skönt med sommarjobb fixat. Måste ta tag i det annars sitter jag i das shit. Lycka till som kontaktperson!