söndag, februari 03, 2008

Experimentet

Om jag inte käkar allergipiller dagligen kliar min hud nåt infernaliskt.
För några dagar sedan tog pillrena slut, jag hade glömt att köpa nya och tänkte testa om jag nu skulle klara mig utan dem. Jag har ju faktiskt haft mitt hudproblem sedan juni förra året, och någon gång måste det ju vara en ände på eländet. Så i torsdags var första dagen jag hoppade över pillret och det gick bra. Hade inga större besvär vilket jag såg som ett gott tecken. Men i fredags kväll började problemen så smått komma tillbaka och idag har jag insett att det inte fungerar alls. Huden har kliats som fan och lett mig till att använda borsten jag annars skrubbar duschen med över hela kroppen. Otroligt att huden inte spricker och blöder av de vassa stråna, men det verkar som att kliandet i sig gör huden motståndskraftig.
I desperation åkte jag förut till Göteborg för att handla på det enda söndagsöppna apoteket, och nu har jag en förpackning av mina kära piller här igen. Jag åt två stycken för ett timme sedan, men det kliar fortfarande vilket känns aningen oroande. Hoppas det försvinner sen!

Det lär dröja innan jag experimenterar med pillerlöshet igen.
Piller är bra.


(Crazy)

Inga kommentarer: