fredag, februari 22, 2008

Den där "stukturen"

Som jag nämner i inlägget nedan om spårvagnarna är strukturen viktig för att hålla ihop ett liv fyllt av uppgifter, och i vår kommer det bli allt viktigare för min del.
Var på kursintroduktion igår och det kommer att bli lika smackfullt som jag också skriver om nedan. Alltså krävs det en ordentlig planering för att få allt gjort så smidigt som möjligt. Det kan vara sådant som att verkligen se till att ha frukt och lunchlådor hemma att ta med till skolan, gå och lägga sig nån timme tidigare vaje kväll så att plugget orkas med, ha en del framförhållning vad gäller planering av umgänge mm så att det som är viktigt verkligen hinns med utan stress. Jag har också bestämt mig för att inte plugga mer under helgerna förutom vid nödfall. Jag tror att det är viktigt att kunna koppla bort skolan totalt för att finna energi och lust nog att tycka om den.
Tänka sig vad många "copingstrategier" jag har på lager! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=3x_aa0kZjMI

1 kommentar:

Anonym sa...

ååå nostalgiklipp!!/hanna