fredag, februari 01, 2008

Beroende av kärlek

Oj vad beroende man blir av kärlek. Det ger en sådan oerhörd bekräftelse att få vara hos den man älskar. Bara efter att inte ha träffats på ett par dagar känner jag en viss saknad och ofullständighet.
Jag gick in i det här förhållandet med den fasta övertygelsen om att jag gjorde det på rätt sätt; dvs att det blev vi för att jag var klar med mig själv. Fel sätt att gå in i ett förhållande är att se sin älskling som den som ska rädda en, då ger man upp sig själv och bli ingenting utan partnern. Men hur stark jag än var då vi började dejta sent i höstas så kan jag nu känna mig aningen försvagad av kärleken. Det är ett beroende som visserligen inte har tagit över hela mig men som gör sig påmint varje gång man varit ifrån varandra ett tag.

<3

1 kommentar:

fröken stistrup sa...

All you need is love...

och lite cash!