fredag, mars 14, 2008

Det händer mycket






















Att R lämnat mig har tagit mig hårdare än vad jag trodde det skulle göra med tanke på att vi känt varandra en ganska kort tid. Ända sedan jag började känna av de negativa vibbarna har jag varit låg och ledsen, känslor som blivit extra starka de senaste dagarna och gjort mig väldigt trött och omotiverad till det mesta. Kommer jag någonsin hitta nån att åka luftballong med?
Men som alla separationsprocesser bleknar förstås även den här med tiden, och jag har nu börjat få idéer om hur min framtid ska se ut.

Jag känner mer och mer att jag slösar bort mina talanger och intressen genom att harva på socionomprogrammet. Så jag tänker ta ett studieuppehåll och satsa på sådant jag gillar mest. Har sökt mig till en teatergrupp som kallas för Improvisationsgruppen inom studentteatern i Göteborg och planerar dessutom att tillsammans med två vänner sätta upp en egen grupp för att i den skapa samhällssatirisk och humoristisk teater. Detta kommer ske inom kort, och till hösten tänker jag försöka komma in på teaterlinjen på min gamla folkhögskola Nordiska. Dock kräver de dokumenterad teatererfarenhet vilket jag kanske inte hinner få innan ansökninsgdatumet, om det inte hinns med blir det socionompraktik istället och så får jag söka teaterlinjen till nästa omgång.
Till hösten tänker jag även börja dansa. Ska pröva modern dans men har också fått tips om att jazzdans kanske kan passa mig. Vill dessutom satsa lite hårdare på att få mina texter och illustrationer publicerade och ska därför söka mig om efter lämpliga tidningar.

Jag är förväntansfull och glädjer mig inför att få göra något riktigt roligt och kreativt till skillnad mot det depressiva rotandet på socialkontoret som jag hittills verkar haft i sikte. Jag påstår inte att jag ska lägga ner socionomprogrammet helt. Om jag inte kommer någonstans vad gäller mina intressen så tänker jag läsa klart socionomen senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du gör rätt!

D-C sa...

Tack Johanna! :)