torsdag, maj 28, 2009

My darling Gummiplanta version 3

Ingen av mina trogna bloggläsare kan ha missat berättelsen om Gummiplantan som Lo fick av en vän, som växte upp hos Lo och blev stor, hur Lo sedan flyttade och gav den till mig, hur den blev ännu större tills dess att den föll ur krukan och dog. Hanna fick ett skott innan dess och jag fick därmed tillbaka min planta genom ett skott från hennes. Oj vad jag ville vårda den med en hel kapsyl gödning och oj vad den stendog av denna överdoserade kärlek!
Men Hanna hade ju kvar sin del av plantan så för en tid sedan fick jag ett nytt skott och nu växer den åter och frodas. Den har ofta stått med en tunn gardin som skydd mot solskenet men ändå så att solen kunnat komma åt genom tyget. Frodigheten har varit enorm och nu har jag fått plantera om i en större kruka för att göra plats åt dess storhet.
För tredje gången hälsar jag nu my darling Gummiplanta välkommen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till, min växer verkligen som ogräs och täcker snart hela fönstret!/Hanna

Anonym sa...

fantastiskt!!! tänk vad plantas avkommor kommer att leva länge! kanske i 100 år!

Lo

D-C sa...

vi har klonat den många gånger :)

Moa sa...

... är inte kloning omoraliskt? Det säger de iaf i dagspressen. Och allt som står i dagspressen är ju sant. Väl?

D-C sa...

Sanning är alltid diskutabel.
Moral är ju nåt vi skapar själva.
Sålänge mina växter inte klagar så klonas de på! Jag läser inte tidningen så ofta.

Anonym sa...

fast jag tycker det mer låter som avel :)