tisdag, januari 16, 2007

Dagens osportsliga åsikt

Nu finns det säkert flera som läser det här och tycker att jag är en gammal surgubbe som inte fixar andras glädje. Men så får vi väl inte hoppas att det är! Jag tycker bara att det är lite märkligt hur man belönar de redan belönade. Att jag kan tycka så beror antagligen på att jag inte gillar sport...
De personer som blir nominerade till årets Sportgala på tv är antagligen de största och mest framgångsrika, och det borde ju rimligtvis vara så att de största idrottstjärnorna också är de som tjänar mest pengar, ofta nog ganska stora pengar! Så varför belöna dem med pris ytterligare en gång för deras storhet? De har ju redan mottagit priser, stora summar stålar och folkets jubel i ett år, och dessutom massor av medietid som ofta lägger sig över de program man egentligen vill se. "Men de har ju kämpat så mycket!" sa min mormor i telefonen nyss, och det stämmer säkert! Men vad har de kämpat för? Jo, för ego-saker som att hoppa över en stång, hoppa så långt som möjligt i en sandlåda, skjuta en puck i ett nät och stå på två plankor i höga backar mm. För en osportslig person som mig ter det sig märkligt hur man kan tycka att sådana saker är så viktiga. Varför inte hålla fler galor och prisa personer som mer direkt har gjort något fint för andra istället? Jag menar, Kajsa Bergqvist med flera placerar väl ändå bara sina pengar i Monacko för att slippa betala skatt?!

7 kommentarer:

Lo sa...

ja, eftersom jag hatar sportevenamang så tycker jag att du har helt rätt i dina åsikter!

D-C sa...

Skönt att höra! :)

Anonym sa...

Äh va sjutton de har ju inget liv utan tränar 6 dagar i veckan. De kan väl få en liten fest. Så hyllade är ju ändå inte tex höjdhoppare, eller är dem?

D-C sa...

johoo! Dom tar upp alldeles för stor plats med sina svällande muskler Anna! ;)

emma sa...

haha. jag skall inte ens ge mig in i den här diskussionen märker jag...

emma sa...

haha. jag skall inte ens ge mig in i den här diskussionen märker jag...

D-C sa...

E: försök! ;)