onsdag, januari 24, 2007

Min hjärna är till salu


















När man tar sig en titt i backspegeln på alla böcker man plöjt igenom blir man lite stolt. All kunskap som man matat in med både glädje och ångest, alla hyllmetrar som gått åt till kurslitteratur.
Nu har jag dock bestämt mig för att sälja av en rejäl hög, men det är inte med helt lätt hjärta! Känns som att jag ska annonsera ut en del av mig själv, som att en del av mitt liv blir utraderat när jag väl säljer böckerna.
En av mina favoriter, Globaliseringens kulturer, var det på vippen att jag skulle ha sålt vilket hade gjort riktigt ont! Men så kollade jag på alla framtida litteraturlistor och upptäckte den där! Alltså får den stå kvar i hyllan ett tag till.
Upptäckte dessutom att en framtida kurs innehåller Alienation is my nation. Tror inte att jag har kvar den, men jag har läst den, och det är en fördel.
Bland de böcker jag kommer att göra mig av med och som kommer att göra ondast finns Yttrandefrihet och Tryckfrihet. Låter hur tråkigt som helst, men sättet som författaren på ett lättbegripligt sätt visar på exempel där de olika lagarna överlappar varandra och är tolkningsbara är väldigt bra, och den boken gav mig verkligen något. Etik i arbete med människor är också en bok jag kommer att sakna eftersom den är så poetisk och vacker. En tredje bok jag fäller en tår över är faktiskt McQuails mass communication theory. Inte för att jag gillar boken i sig, utan snarare tvärtom; att jag är så förbannat stolt över att ha läst den! 400 sidor vidriga medieteorier på engelska var för mig en bedrift.

Adjö mina älskade!

4 kommentarer:

Lo sa...

I love your brain baby!den gör dig otroligt attraktiv!

D-C sa...

haha. betyder det att du inte vill att jag ska sälja böckerna, eller att det är du vill köpa dom? ;)

Anonym sa...

Hihi, vad söt du är! David, det är bara böcker!! =) Kram Johanna

Lo sa...

jag tycker att du ska sälja dem, men inte till mig!