söndag, januari 14, 2007

My darling Gummiplanta!

This is a lööövlätter to you!

Vi har hängt ihop sedan i somras, och vårt förhållande blir bara starkare och starkare.
Om du mår dåligt är jag snabb med att vårda dig. Efter att ha varit borta en vecka över jul såg du hängig ut när jag kom hem. Du fällde många blad, och jag är nu därför extra mån om din hälsa.
Nu står du på bordet i vardagsrummet för att fånga in dagens solstrålar, i kökets hörn och mörker är chanserna små till ljus, därför är det bäst att vi passar på. Du får också växtnäring, och en omplantering till en ny, fin kruka skall snart ske.

Kära Gummiplanta, I löööv you, och hoppas you löööv mii!

7 kommentarer:

Lo sa...

i am very sure your gummiplant löves you back baby!

D-C sa...

en the gummmiplant har not forgott you lo.

Lo sa...

nej, det är bra! jag är ju faktiskt mamma till den!

Tant Grön sa...

kan inte du komma och lära oss hur man får gröna fingrar??

D-C sa...

Hanna: Läs instruktionen till växten när du köper den. Om växten behöver ljus men står mörkt; gör som jag och ställ den vid ett fönster så ofta som möjligt. Ge växtnäring regelbundet och plantera om i större kruka ungefär en gång om året så att den inte kväver sig själv pågrund av för lite plats. Noppra bort skrumpna blad och andas mycket på den. Ge den kärlek genom att titta mycket på den och verkligen uppskatta dess växtkraft och liv. Se den mer som den levande varelse den är än bara som dekoration och var uppmärksam på dess signaler.

Tant Grön sa...

men det gör jag ju redan...får försöka med mer kraft helt enkelt!! *skratt*

D-C sa...

use the force Hanna!