tisdag, januari 02, 2007

Året som gick

Nu är det som vanligt dags att ta sig en titt i backspegeln och sammanfatta förra året i några rader. Det är intressant att fundera på vad som varit viktigast och vad som man tagit mest intryck av.
Under 2006 har jag utvidgat min bekantskapskrets, tagit en högskoleexamen, fått en nya favoritfilm och kanske två favoritskivor (jag är kräsen), haft ett kort förhållande och blivit dumpad och deppig, arbetat på äldreboende för första gången i mitt liv, och börjat på socionomen.
Det har alltså hänt både bra och mindre bra saker under året, men eftersom man alltid lär sig något nytt så tror jag inte att det finns några direkt negativa erfarenheter.


Undrar vad som kommer att ske under 2007?
Några sakrer är förstås självklara redan nu:
Fortsatta studier på programmet, resa till Kina i juni, mer sommarjobb på äldreboendet, en uppdaterad högskoleexamen, ommålning av mitt vardagsrum och kanske/antagligen en ny flirt eftersom jag har siktet inställt på det.

2 kommentarer:

Lo sa...

låter som om du har ett bra liv!

Tant Grön sa...

det är bara att tuta och köra, låter som om du har alla förutsättningar till att året blir bra!