måndag, januari 01, 2007

Gott nytt!

Ja nu är julen över, likaså nyårsafton och allt däremellan.

Jag åkte ut till familjen på julafton och stannade en hel vecka. Skönt att kapa helt med det man har hemma, framförallt datorn, surfar alldeles för mycket!
Julen har varit bra. Blivit bortskämd med paket som vanligt och genomgått den traditionella proceduren. I mellandagarna har jag inte gjort många gram. Har mest sovit faktiskt, iklädd mormors ljublåa morgonrock och morfars enorma "eskimåtofflor". Jag hade fullt med julklappar i väskan på vägen ut, så jag fick inte med mig allt jag egentligen hade behövt.
Utöver en massa sömn har jag ätit en massa mat. Till och med ätit julmat till frukost vissa dar. Och det syns! Min mage har liksom blivit pluffsig. Ve och fasa! Nu ska det börjas ätas kikärtor och kålsoppa igen, och göras situps på den arabiska mattan.
Nyår firades i Göteborg med vännerna. Stor nyårsbuffé som fick även härdade mig att storkna efter bara halva tallriken. Tog nog lite för mycket, allt var ju så gott. Vännerna hade både Samarin och halsbrännetabletter med sig tack och lov. Sen bidde det efterätt med kaffe och musik. Champagnen serverades vid tolvslaget. Dock var läget på stället inte så vänligt i fyrverkerihänseende. Fick faktiskt se mer raketer på vägen in med bussen vid 17; det stora GP-fyrverkeriet lyste upp himlen över hamnen, väldigt tjusigt.
Nu är det dags att ta itu med de saker man ignorerat under julen. Läsningen tex. Skulle ha läst ut en hel bok under min vecka borta hade jag tänkt, men läste väl bara ca 60 sidor. Hoppas att inte tentan blir lidande.


Ett gott nytt år önskar jag er alla. Släng era gamla sorger åt skogen och skippa nyårslöftet, önska er istället något fint och sätt upp ett mål att arbeta för.

2 kommentarer:

Lo sa...

thank god for samarin! ;)

D-C sa...

ja, det är "fina grejer".