tisdag, januari 30, 2007

Livet som planerare

För att få ihop ett komplext liv krävs mycket planering. Busstider, busskort, mobilbatteri och kontantkort, läsdiciplin, föreläsningssalar, jobbtider, mail, sms mm.
Men det konstiga är att det ibland känns som att livet är komplext just på grund av all planering. Det är planeringen som tar tiden i anspråk, och i slutet av en lång dag kan man fundera på vad man egentligen har gjort.
Idag pajjade min planering en smula. Jag gick upp försent för att jag på något sätt tänkte fel när jag satte väckarklockan igår kväll. Den sena uppgången gjorde att jag inte hann promenera till Eriksdal utan var tvungen att ta bussen i centrum vilket hade krävt kontanter eller ett hundrakort för att betala de extra kupongerna. Precis när jag skulle gå upptäckte jag att jag varken hade kontanter eller hundrakort, och tid för att gå till bankomaten hade jag inte heller, så jag fick skippa bussen. Hoppade därför över föreläsningen och ska istället träffa min grupp för nya arbetet kl 10. För att PLANERA nya arbetet.
När jag är pigg är planeringen pyttpotatis och ger mig energi, när jag är lite trött känner jag mig istället stressad och vill bo isolerad i en stuga på ett högt berg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

inte så förvirrad =)

Lo sa...

akta så du inte bränner ut dig baby!