torsdag, januari 18, 2007

Rejält hushållsarbete!
















När dammråttorna är nattens monster under
sängen,
när spindlarna växt sig så stora att de på morgonen sitter och dricker kaffe vid köksbordet och man kan använda deras nät till peruk,
när kökets fettlager blivit så tjockt att det tar sig innanför huden och orsakar blodproppar;
ja då är det dags att städa!
Fram med moppen mina vänner, rejält hushållsarbete kräver en rejäl kraftansträngning och en tro på att Gud existerar!

Har precis knaprat två goda knäckemackor. Två goda knapriga mackor med smör som jag var värd, för idag har jag skött om mitt bortglömda hushåll!
Jag har dammat, dammsugit, tvättat golven, diskat en stor disk, tvättat fyra maskiner med kläder och vikt in i garderoben, rengjort spisen, sorterat översta skrivbordslådan och lagt ner mina serier och teckningar i källaren, samlat ihop andra kursens utskrifter i form av SOU:ar, gruppuppgifter mm och lagt ner i källaren, rensat datorn från gamla filer, placerat saker i sina rätta mappar och desfragmenterat, burit ut sopor och vattnat min lilla köksväxt.
I morgon börjar en nya kurs och då har jag ett nästan helt rent underlag att glida in på. Nu ska jag bara köpa tomma skivor och bränna ner mina filer såsom de nyss nämnda plus en hög med bilder så att jag kan radera dem från datorn. Min dator är ca fem år gammal och har ända sen början varit seg, och jag har fått för mig att den går smidigare ju mer skräp man tar bort, liksom även jag själv kan gå smidigare när jag slipper vada genom torvor av damm, bananskal, hår och avklippta naglar.

Nu skiner det, och jag klarar av att låta mina morföräldrar komma på besök imorgon. Men banne den som går in med skorna på!

1 kommentar:

Tant Grön sa...

härligt jobbat dejvan! är det en minidavid på bilden månne?