tisdag, mars 06, 2007

En lång, regnig dag

Molnen hängde tunga redan tidigt imorse då jag klev upp. Brödet var slut så det fick bli paj med sallad, och till "efterrätt" kaffe med mormors chokladkaka. Lyxfrukost alltså!
Till skolan blev jag sen, men vi fick tillslut ihop vad respektive person skulle säga på redovisningen av grupparbetet. Efter lunch var vi först fram på scenen, och därefter kändes det ju förstås som att alla andra bara upprepade det vi redan hade sagt. Finns gränser för vad som kan sägas om en familj på 20 minuter.


Tack gruppen för ett smärtfritt och bra samarbete!

Efter att ha suttit i datorsalen en stund och skrivit ut ett papper för mor vandrade jag till konstmuseet för att ta emot min present av Karin; en tur på utställningen om nordiska, kvinnliga målare. Många vackra och tänkvärda tavlor. Kanske lite för många, blev trött mot slutet.
Därefter fika. Stötte dessutom på J på Avenyn och fick en skön kram och blev allmänt pirrig. Hem med Grön express och promenad hela vägen upp till jobbet för ifyllning av tidrapport mm. Till lyan och in i duchen. Sedan dess har jag suttit framför datorn och har nu tänkt att studera lite. Salstentan närmar sig, så även min ångest.
Funderar på om min granne fått spader då jag tror att det var mig han bankade på i taket kl 20 för att jag skrev för högljutt på datorn eller något. Sinnesjukt, men jag kan tänka mig att ljudet av mitt knapprande fortplantar sig ner i skrivbordet och det mattlösa golvet, så nu har jag efter en stunds tandgnissel lagt en handduk under datorn för att bromsa ljudet. Vad är mitt liv värt om jag inte får skriva liksom, särkilt i det här regnet?

God kväll!

6 kommentarer:

Lo sa...

sluta aldrig att skriva, amigo!! det är du bäst på! lägg en matta under skrivbordet oxå, en vit som inte syns från ikea!

Tant Grön sa...

överkänsliga grannar!! Det är ju din huvudsysselsätning dessutom ju, eftersom du pluggar! Klart du skall skriva darrling, skit i bankandet! (fast det var ju vänligt av dig att dämpa ljudet med en handduk!)

Anonym sa...

Kan verkligen inte ens i min vildaste fantasi inbilla mig att du slår SÅ hårt på tangenterna, att din granne blir störd av ljudet...
OM han blev störd, undrar jag om han inte ÄR lite störd? ;)

Skriv på du! :D

/Fisken

D-C sa...

grejen är att jag är konflikträdd... tänk om han lyckas få mig vräkt? =(

Tant Grön sa...

jag lovar, det lyckas han inte med! Min pianolärare undervisar folk hemma i sin lägenhet och fick klagomål, gjode då allt för att försöka dämpa ljudet med skynken osv. En granne (som var helt störd) försökte få hyresvärden att vräka henne, men eftersom pianospelandet var hennes yrke så gick inte det och hyresvärden tyckte att den klagande grannen borde se sig om efter annat boende om hon inte fattade att man måste tåla endel om man bor i lgh! Och du måste ju skriva eftersom du är studerande!! Så det är bara att ta till strid om något skulle hända!!

Lo sa...

nej! vräkt kan du inte bli! det är faktiskt rätt svårt att få någon vräkt har jag hört! Du ska skriva så mycket du vill och när du vill baby! hang loose!! skit i störda grannen som inte har nåt liv!