torsdag, mars 01, 2007

En materiell prövning

Jag blir fanemig helt jävla galen! Dags att spy galla över all sunk i mitt liv:
Datorn gick sönder förra veckan, och kylen gick sönder tre dagar innan festen och skall fixas imorrn vilket betyder att jag måste laga all mat då. Och imorse när jag inte trodde att fler saker kunde gå sönder slets trampan på cykeln loss på väg mot Eriksdal. Skruvpluppen som håller fast den var spårlöst försvunnen, och gummiklädseln som är till för att man inte ska halka av med foten hittade jag inte heller då jag gick tillbaka en bit för att leta. Nära som tusan att jag tjongade stången i skrevet då foten åkte i backen.
Dammsög nyss. Påsen full. Skulle byte påse och trodde att plasthaken som håller fast den kunde gå ett hack längre ner. Uppenbarligen inte då jag istället gjorde sönder den då jag försökte trycka ner den lite till, så nu får jag hädanefter tejpa fast mina dammsugarpåsar om jag vill ha det rent i den här hålan.

MORR!

2 kommentarer:

Lo sa...

nej men darling, stackars dig! Ta ett djupt andetag o stressa inte. Tänk mañana mañana! det blir som det blir!

D-C sa...

det är precis det det inte blir, därför kan jag inte tänka manana. Det är inte manana när jag måste gå hela vägen till eriksdal pågrund av trasig cykel och därmed missa bussen, det är inte manana att jag måste laga alla pajer vid ett och samma tillfälle, det är inte manana om dammsugarn blir värre, för då kommer det snart att se ut som fan här. Så manana-tänket fungerar inte i sverige, då blir allt bara dåligt tillslut.