måndag, mars 05, 2007

Tredje gången gillt

Idag har andra delen av min familj varit här på fika för att gratta mig.

Två fester går bra, men tre blir för mastigt, och det har märkts i hur mycket jag orkat bjuda till.
De första fick en riktig fest med välplanerad mat och dryck.
De andra fick en riktig middag med mindre festig mat som jag slängde ihop medans de var här.
De tredje fick ingen mat alls utan bara glass och kaffe.

Det finns gränser för hur mycket jag orkar stå vid spisen, städa, vara social och diska. Kommer det fler nu får de ingenting alls, möjligtvis en spark i baken!
Min födelsedag är härmed avslutad.

5 kommentarer:

Tant Grön sa...

kan det vara mamsen på bilden??

Tant Grön sa...

förresten, förstår dig helt och fullt! kunde inte ha sagt det bättre själv: det finns gränser på hur mkt man orkar bjuda till! Vare sig man vill eller ej! kram!

D-C sa...

Jajjamensan, ett av de allra bästa korten jag tagit i år! Förtjänar nästan en förstoring, spana i blicken liksom!
Kramar.

Lo sa...

åh, vad härligt att bli grattad så mycket! förstår att alla vill det eftersom du är så söt o gullig! puss på dig!
kul med cykeln :)

D-C sa...

tack lo! kram å puss