söndag, mars 25, 2007

Känslor

Idag har mycket känslor cirkulerat i mig och runt mig.

Dagen började med ett accepterande av de uprörda tentakänslorna från igår, och strax därefter ringde min rara kusin och berättade att Ida ska avlivas imorgon (måndag). Denna vackra katt skall försvinna och det känns tungt för oss alla.

Har idag jobbat från halv ett till halv tio. G blir allt sämre och nu ligger hon i princip inför döden. Att vårda en så sjuk människa som när mannen ska gå hem tar tag i honom och med svag röst säger "gå inte ifrån mig nu" är tungt och smärtsamt, samtidigt som det är en vacker känsla att veta att man gör sitt yttersta för att hon ska må så bra som möjligt på slutet. Hon levde än när jag som siste man för dagen gick hem, låg och sov med armen över ansiktet. Men nästa gång jag kommer är hon nog borta...

Så nu på kvällskvisten var min chattvän J ledsen för att jag inte vill utvidga våran kontakt till telefon. Jag är oftast mån om min omgivning, och det känns trist att veta att man har orsakat någons ledsamhet.

Samtidigt som jag får veta hur ledsen J är chattar jag med min vän E på msn och får reda på att hon gråter. Hennes farmor har akut hamnat på sjukhus och överlever antagligen inte natten. E är påväg dit nu. Ge inte upp vännen!

Med alla dessa känslor vill jag ge er alla som läser en varm kram.
Livet är en prövning, döden likaså.

4 kommentarer:

Lo sa...

varm kram tillbaka!

Anonym sa...

För att citera en vacker sångtext från en vacker låt:
"Dying is easy, it´s living that scares me to death"

Livet är sannerligen inte lätt att leva...

Ibland måste man vara lite mån om sig själv och inte försöka bära världen på sina axlar. :)

Varm kram till dig!

/Wanda

Anonym sa...

tack ska ni ha! kram
/David,

Tant Grön sa...

varm kram tillbaka! Du får se mycket på hemmet som känns väldigt främmande för en annan...trots att det är så naturligt....