söndag, mars 25, 2007

Tentaknäckt


Ju högre förväntningar man har på sig själv desto mer knäckt blir man om man inte kan infria dem. Tror mig ha byggt upp mycket av min själv via skolan och att ständigt klara deras prövningar. Igår misslyckades jag.
Två av salstentans frågor innehöll sådant jag hade missat, och ett av svaren kändes bristfälligt då jag inte kom på tillräckligt för att knyta an till den specifika boken, så hälften av det tvåsidiga svaret blev taget från andra böcker.
Det snackades om tentafest, men jag kände mig knäckt, tyckte inte att det fanns nåt att fira, så jag åkte hem, tröståt glass och städade frenetiskt.
Idag känns det som att jag är bakfull. Det kostar att plugga hårt i flera dagar utan utdelning. Har dock en liten chans till G om min observationsuppgift, vilken jag gjorde för några veckor sedan, får ett bra resultat. Poängen därifrån läggs på tentaresultatet. Men om det ändå inte fungerar så är det omtenta i maj, och jag har börjat acceptera mitt öde som looser. Nästa gång går det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men sötis! Vi är ett gäng som kommer att göra dig sällskap! :)
Du kämpade väl!
Jasså, du gick på glassen? Själv gick jag på alkoholen...

Ses på måndag. Då är det nya, friska tag! ;)

/Wanda - Din med-looser i mörkret

Lo sa...

darling, jag tror fortfarande att du kommer att bli G. annars är det inget mer o göra än att njuta av det fina vädret och ha det allmänt skönt! Studier är inte allt i ens liv, bara en del av det... Mañana mañana!

Anonym sa...

Ni är mina raringar. Love you!
/David,