onsdag, juni 18, 2008

Ödet tar mig kanske till Uddevalla

Efter gårdagens smärre chock ringde jag lite senare till min praktiklärare som var mycket förstående. Hon hade några alternativ till mig, bland annat en på socialtjänsten i Gbg och en som skolkurator i Uddevalla. Hon hade också en kuratorstjänst för strokepatienter och jag misstänkte att det alternativet redan var något som två av mina klasskompisar nobbat. Margaretha menade att det var olycksaligt att ett sådant rykte hade börjat florera på grund av ett en praktikant inte verkar dra jämt med sin handledare och att alla tidigare studenter varit mycket nöjda med henne. Då socialstjänsplatsen blev norpad framför näsan på mig så tog ändå det säkra före det osäkra och ska lite senare ringa till Udevalla. Det låter inte alltför dumt att bli skolkurator, och även om det är lång resväg, ca 1,5 timme, så kanske det lönar sig!
Spänningen är oliiiidligt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oh no! Är ryktet ute??? :/
Det var ju inte bara därför jag valde bort praktikplatsen...
Men hon var faktiskt något av en hagga så det kanske är lika bra?
Har du nå´n inside info om varför den andra eleven tackade nej?

/W

D-C sa...

Det var Lotta i min grupp som också tackade nej. Hon fick också dåligt bemötande i telefonen, precis som du vilket jag nämne när hon berättade. Hon kände sig inte välkommen.

Anonym sa...

Hej. Jag tror att det var jag som råkade norpa platsen från dig! ;)

Lo sa...

vad bra david! men är det inte lite väl långt?? det blir tidigda mornar... Då kommer jag sällan få se dig i gbg... :)

D-C sa...

Det var praktiksub**rna i stan som gjorde detta mot mig! Grrr...

Anonym sa...

David, kallar du min praktiksub**a? =)

D-C sa...

J:
Nej självklart inte, bara dom som nobbade mig på första praktikplatsen