torsdag, juni 19, 2008

Jag och min cykel

Jag har haft en ansträngande dag. Tio över sex imorse fick jag efter bara ca 1,5 timmars dålig sömn cykla hela vägen till Bohus i småregn och motvind då man tagit bort morgonens busstur. Surt. Men efter alla morgonpass jag skall ta mig igenom under sommaren lär min häck bli nice!

På jobbet har en av de boende tillfälligt flyttat ut, så när de andra var på sina jobb och min kollega slutade vid 10 var jag ensam och struttade runt i huset fram till kl 13 då jag slutade.
Sedan for jag hem igen, först med buss till Bohus och sen med cykel till Kungälv där jag inför midsommarfirandet handlade på Konsum, Systemet, Apoteket, Ica-Maxi och Willys, jag gjorde alltså en cirkel med cykeln där min lya var slutmålet.

Väl hemma provade jag midsommarkläder, tvättade ett par smutsiga skor i klorin och tog emot samtal angående praktik och arbete. Jag ska besöka min praktikplats i Uddevalla på onsdag.
Utmattad av nattens korta sömn men nöjd med mina prestationer gick jag och lade mig och sov ett par timmar.

Tänker nu ha en skön helg och njuta av en trevlig midsommar. Gör det ni också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer inte bara att få en tight häck! Hela du kommer att trimmas, slimmas och transformeras till en grekisk gudakropp! Ujujuj, vad männen kommer att dregla! (Och säkert en och annan kvinna med!) ;)

Peace out!

D-C sa...

Du är den kvinnan förstås? ;)
Puss!