onsdag, juni 18, 2008

Västtrafik är fan inte kloka!

Tror dom att alla är lediga bara för att det är sommar?
När jag jobbar morgonpasset, alltså kl 7:00 och framåt åker jag vanligtvis med bussen halv 7 från Kungälv, byter buss i Bohus och är framme i Nödinge klockan fem i sju.
Nu har de tatt bort den turen och jag kan välja mellan att kl 6 åka hela vägen till Göteborg och tillbaka till Nödinge (vilket tar en timme och 8 minuter) eller att åka en minut i 6 och då åka till Bohus för att sedan vänta där i 33 minuter innan anslutningsbussen kommer!!
Det här är helt ohållbart så nu måste jag börja cykla hela vägen till Bohus på morgnarna vilket också känns ohållbart.
SUCK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

What the? Var det inte så att Västtrafik skulle sätta in FLER bussar över sommaren eller har jag läst helt fel?
Klaga, klaga, klaga! Annars kommer de aldrig att skärpa sig. :(
Hur lång tid tar det att cykla?

/Wanda

Anonym sa...

Gick snabbare än jag trodde faktiskt, ca 15 - 20 minuter, men trök vid sex på morgonen att cykla i motvind uppför två broar. Du vet ju hur det känns ;)
/David (på jobbet)

Anonym sa...

klart att du skall cykla då, så länge man kan undvika f**ing j***la sketvästtrafik så skall man göra det! Gud vad jag hatar västtrafik! Vet inte hur många morgnar som jag har stått och frusit för att bussturen är inställd och ingen vet varför.../Hanna